tirsdag den 27. marts 2012

Kartoffelpizza

Denne opskrift har vi brugt flittigt de sidste par år. Det er en meget enkel pizza, der er nem at lave og populær i hele familien.


Opskriften kommer her:

300 gr. tipo mel
200 gr. durum mel
3 dl. vand
15 gr. gær
½ spsk. salt
2 spsk. olivenolie
frisk timian og rosmarin
mozarella ost (den i vand)
ca. 10 mellemstore kartofler


Gæren opløses i det lunkne vand og melet tilsættes sammen med salt og lidt olivenolie. Ælt dejen grundigt i ca. 10 min til den føles elastisk og blød.

Dejen hæver tildækket i et par timer (eller natten over i køleskabet)
 Kartofler, Mozarella og frisk timian
  Når dejen er hævet deles den i 3 eller 4 lige store dele og rulles tyndt ud.
De tynde kartoffelskiver fordeles over den udrullede dej.
Stænkes med olivenolien. Timian og salt drysses over.
Bages i en brandvarm ovn (ca. 225 grader) i ca. 10 minutter.

Voila - frisk og anderledes pizza, som et nemt aftensmåltid eller til en skøn frokost

1 kommentar:

  1. Hejsa.
    Mums for en dejlig opskrift. Jeg er helt vild med pizzaer i alle mulige forskellige varianter, og dette var en ny og spændende en. Den vil jeg helt sikkert snart kaste mig ud i at lave.
    Jeg vil eventuelt lige tilføje et par fed hvidløg og lidt rødløg, da jeg kunne forestille mig, at det ville passe perfekt dertil.
    Mvh. Malene

    SvarSlet